CRM چيست؟

خوش آمديد من مطالب مهمي براي كامپيتر گذاشتم لطفا استفاده كنيد

CRM چيست؟

CRM به نرم افزارهايي اطلاق ميشود كه ارتباط ميان شركتها و مشتريانشان را ساماندهي ميكند. براي عنوان مثال اين گونه نرم افزار ميتوانند پايگاه داده اي حاوي اطلاعات مربوط به مشتريان و نوع سرويسهايي كه ايشان دريافت نموده اند ايجاد نموده تا مسئولين فروش و يا حتي در برخي موارد خود مشتريان به آنها دسترسي داشته باشند. اين امر باعث ميشود كه مسئولين فروش با آناليز داده هايي چون نيازهاي سابق مشتريان و به همچنين مشكلات كه آنها داشته اند، نيازهاي آنها را راحت تر برآورده نمايند. فلسفه وجوديCRM بر اين اصل است كه يك سازمان براساس ويژگي هاي مخاطبان و منافعي كه براي سازمان بوجود مي آورند با آنها به صورت يكپارچه و متحدالشكل برخورد نكنند در واقع وظيفه CRM اين است كه همه اطلاعات راجع به مشتريان را كه در قسمت هاي مختلف سازمان وجود دارند به صورت يكپارچه و متمركز در آورده و جهت بهترين تصميم گيري در اختيار سازمان قرار دهد . ديدگاه دنياي  سرمايه داري راجع به مشتري اين است كه يك سازمان بايستي بسيار سرمايه گذاري كند تا يك مشتري بالقوه تبديل به مشتري سازمان شده و از محصولات و خدمات استفاده كند . پس يك مشتري به عنوان دارايي سازمان است . در دنياي پر رقابت امروز حفظ يك مشتري يا مخاطب به معناي حفظ دارايي هاي سازمان است . CRM تمامي فعاليت هايي را كه در توليد و ارائه يك محصول دخيل هستند ،شامل مي شود (اعم از بازاريابي ،توليد محصول، خدمات به مشتري و مخاطب ، محدوده خدمات پس از فروش) اين فعاليتها تمامي نقاط تماس مستقيم و غير مستقيم سازمان با مخاطبان را شامل مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.